16 sep. 2011

Till mina söta läsare

Ja jag vet att ni varit otåliga och det finns en del att skriva, men har bara inte orkat. Långa dagar i skolan. Ska skriva lite kortfattat nu och kanske gå på djupet en annan dag.

32-åringen
Fick aldrig något svar inom en vecka som jag bett om. För jävla fegt! Så i ett argt ögonblick för 1,5 vecka sedan messa jag honom och skrev bara "fegt". Och då fick jag faktiskt ett svar... Där han i princip bara upprepade det jag skrev i mitt sms. Att det troligtvis inte är rätt om det ska vara så svårt att bestämma sig. Att han gillar mig, men fortf tycker avståndet är ett problem. Att han gärna är vän med mig. Och i ärlighetens namn hade jag ändå slutat tänka på honom och lagt det hela på hyllan.

The Ex
Fortf inte fått något svar på mitt sms för snart två veckor sedan. Med inspiration av att 32-åringen faktiskt svarade när jag låg på messade jag för en vecka sedan igen "*hoppas hon slipper vänta 2 mån på nästa sms*" Hade dock inte samma effekt på honom... Har lite lagt detta på hyllan också. Iaf tillfälligt. Det senaste är nämligen nedan.


Har fått kontakt med en ny kille på HP. Han frågade hur min sommar varit och sedan framkom det att vi mailat lite grann redan i våras i slutet av april. Så nu upptog vi kontakten och det har blivit många trevliga mail. Eftersom jag har praktik några veckor i hans hemstad här i närheten bestämde vi oss för en dejt i veckan. Tanken var promenad alt middag och sedan bowling efteråt. Tyvärr blev han akut sjuk i tisdags kväll. Så rejält magont att han inte kunde sova natten till onsdag och var hemma från jobbet och det var onsdag kväll vi skulle ses. Så vi ställde in =(.

Fortsatt smsa en del senaste dagarna och jag tycker bra om honom. Idag var han iaf helt återställd så jag hoppas dejten blir av i veckan för han har hela tiden sagt att han ser fram emot att träffa mig och blev jättebesviken när han blev sjuk. Han får ett smeknamn när jag träffat honom =P

So far har han tre minus:
1) Han har tidigare haft backslick (men inte nu) och jag är lite orolig för att han är åt det brattiga hållet även om han själv förnekar det och säger att han föredrar folk som inte bryr sig om pengar. Men även om han inte själv är sådan blir jag orolig av att se på bilder med hans vänner etc för jag tror aldrig jag skulle passa in där.
2) Han är civilingenjör. Ja det där med akademiker har aldrig varit min grej, speciellt inte civilingenjörer...men han kanske kan bryta trenden och visa att det finns heta sådana. Han är iaf snygg på bilderna.
3) Han har nästan varit på gränsen till för på/angelägen, men han kommer undan med det eftersom han ser såpass bra ut, men förtrollningen kan brytas om han inte lever upp till förväntningarna när vi ses. Det jag är mest rädd för just nu.

Saker som är bra för att vara sant är oftast det. Men han har många positiva sidor också. 27 år. 180 lång. Bor 30-40 min bort. Vettig att diskutera med generellt. Gillar inredning. Vältränad. Jordnära. Gillar naturen.

Nu gäller bara att dejten blir av och att jag försöker hålla igen med mina förutfattade meningar och orosmoment så får vi se vad som händer.

Blev visst en lång redogörelse direkt, men ibland flyter bara orden på när man börjat skriva. Ska försöka uppdatera oftare.

3 kommentarer:

  1. Låter mysigt ändå =) Vad är HP förresten? (för jag antar att det inte är Hewlett Packard? ... om det stavas så :P)

    SvaraRadera
  2. HP = happy pancake. En gratis nätdejting site =)

    SvaraRadera