26 feb. 2009

I love Edward Cullen

Ja jag är fast. Precis som så många andra före mig. Trodde faktiskt inte den skulle va så bra! Men kan inte sluta läsa! Har tyvärr bara 57 sidor kvar av twilight och har beställt de andra tre böckerna, men vet ej när de kommer.


Visst jag kan till viss del se att den kan vara moralistisk och spela på könsroller etc, men jag tycker också det känns lite löjligt att stirra sig blint på det. Jag upplever inte alls Bella som en svag person även om visst hon framstår som svag när de andra har övernaturliga krafter, men jag tycker hon är modig som få och visst hon är helt nere i Edward men jag tolkar det inte som att hon gör allt för honom som nåt våp liksom.


Wow vilken spänning och hetta liksom. Man vill ju bara själv vara där med denna fantastiska Edward. Jag får erkänna att jag är lite kär i honom he he. Det här är läsning när den är som bäst när man inte kan slita sig. Har kommit från skolan varje dag denna veckan och lagt mig och läst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar