17 feb. 2009

Är alla lämpliga singelkillar slut?

Har mer och mer börjat ge upp hoppat om att hitta någon här. När man bor i en studentstad trodde jag det skulle krylla av intressanta singlar, men icke. Har bara bott här 2 år men alla börjar redan bli så unga. Är man ute och börjar hångla med nån t.ex. och frågar hur gammal personen är blir man numera glad om han är 86a för de flesta är 87-88or ute nu känns det som. Själv är jag 85a och helst ute efter nån 81-84a typ, men sådana finns inte eller så är de upptagna.
Och ja klart ålder är bara en siffra osv, men det är faktiskt lite skillnad.

Det deprimerande är liksom att jag inte änns varit kär i någon på länge. Är man åtminstone olyckligt kär finns det ju hopp om att det faktiskt finns intressanta killar där ute även om olycklig kärlek inte är så kul förstås. Jag träffar liksom ingen som intresserar mig det minsta. Det beror säkert på vart man hänger och med vem etc, men för mig som är rätt blyg iaf irl så är det lite jobbigt. Är inte alls blyg på nätet eller med folk jag känner, men har väldigt svårt att ta den där första kontakten när jag är ute.

Så i lördags bestämde jag mig för att öva och att när vi va ute skulle jag gå fram och snacka med 2 främmande killar. Det blev en, men jag vart nöjd iaf. Det är liksom det där första steget som är så jobbigt och pinsamt och inte känns naturligt och att det blir så uppenbart raggande. Nu var inte killen alls min typ som person eller utseendemässigt men det var bra träning iaf och vi stod o snacka 30 min eller nåt. Men själva snackandet sen hade jag inget problem med alls utan bara öppnaren tror jag och att våga.

På nätet lyckas jag jämt lära känna intressanta människor, men antingen är de inte intressanta i verkligheten eller så bor de långt bort osv. Synd att det inte finns såna människor här. Man hinner ju aldrig få den kontakten med nån man pratar med ute heller. Personligen anser jag att det finns få killar som änns ser såpass bra ut att jag skulle bli intresserad av ett utseende utan det är när man pratar som man blir intresserad. Då är nätet bra för man börjar snacka och ser om personen är nåt intressant så kan man ta ställning senare. Annars får man ju snacka med alla killar ute för o hitta guldkornen.. Får panik bara av tanken för att jag tycker det där är så jobbigt.

36 kommentarer:

  1. jo, jag är ganska slut måste jag säga=)

    SvaraRadera
  2. vänta tills du är 30+ och går ut.... då vill man klappa alla på huvudet och be dem gå hem och titta på Bolibompa istället.... SÅ unga verkar alla...

    SvaraRadera
  3. Jo det är klart jag fattar det! Usch vill inte tänka tanken. Man får hoppas man är stadgad då. Men förstår du inte hur deprimerande det känns när man är 23 då! Det går bara utför.

    SvaraRadera
  4. bolibompa bolibom bom bom bom bolibompa

    SvaraRadera
  5. Suck här hoppades jag någon skulle protestera och säga att jag hade fel, men icke

    SvaraRadera
  6. det finns lämpliga singelkillar men inga lämpliga singeltjejer=)

    SvaraRadera
  7. Nej nej! Både jag och mina tjejkompisar är perfekta tjejer, men utan kille :P

    SvaraRadera
  8. kan inte förstå det längre... skulle gärna vara 23 igen och ha allt framför mig... även om jag faktiskt gillar att vara 36 och vara mitt i allt oxå. *L*

    SvaraRadera
  9. Utför? haha ja det beror väll helt på vad man vill ha för liv. Jag känner många som stadgat sig tidigt och ja de har partners men knapps lyckliga. Har du hittat dig själv? så du är självsäker och älskar dig själv? för har du inte det försök hitta dig själv så du får ett självförtroende för 23 är knappast gammalt. Det finns massa trevliga killar som både ser bra ut och inte och är grymt bra killar dessutom. Men desto äldre man blir som kille har jag märkt att vi säker nån som är självsäker och inte är nån vilsen flamsa som bara jagar nån kille utan också älskar sig själv. Forsätt med att träna dig själv för det är svårt ( burkar göra desamma fast åt andra håller :P) men som sagt försök hitta dig själv och ha ett bra självförtroende för det syns utåt och drar tills sig folk. och ge inte upp det finns fler bra singel Killar än det gör tjejer så simpelt är det så tror nog du hittar någon tillslut =)

    SvaraRadera
  10. He he ja men jag trodde allt skulle va lätt och spännande nu. Eller sex får man ju lätt, men inget bra och intressant. Efter 2 år som singel börjar jag verkligen bli desperat efter nåt mer

    SvaraRadera
  11. det finns inga som ser bra ut som har intressant personlighet, och intressanta intressen=)

    SvaraRadera
  12. om det är så du ser det tycker jag synd om dig för bara för att folk sköter om sig betyder det knappast att de är ointressanta

    SvaraRadera
  13. Jo det är klart att det är lång tid kvar och det behöver inte vara bra bara för att man har någon.Men jag är van att vara i förhållande och trivs inte så bra som singel. Och det är en av de sakerna jag försökt bli av med nu när jag var singel så länge liksom. Jag hoppas att jag hittat mig själv och tycker om mig själv, men om jag inte hittar någon jag änns är intresserad av så spelar det ju ingen roll hur jag beter mig heller. Eller klart det ökar chansen att killar tar kontakt med mig förstås, men tror du förstår vad jag menar.Jag trivs bra med den jag är men jag kanske inte är den typen av tjej som killar vanligtvis är ute efter

    SvaraRadera
  14. Va? Var bor du, så kommer jag och förgyller din tillvaro!

    SvaraRadera
  15. Lund... funkar det?

    SvaraRadera
  16. Jag måste fan hålla med robban om en sak, och det är att drivna tjejer med självförtroende är grymt intressanta!Fast jag gillar den fördelen du ser med internet-raggandet, man lär känna personen på ett djupare plan, och det är bra. Fast alla är ju inte lika öppna i verkligheten när man träffar dom tyvärr :(Men men, jag tycker du borde försöka leta på andra ställen än krogen oxå! Prova gå fram o prata med någon i ett köpcentrum eller på ett café eller något!

    SvaraRadera
  17. Var försiktig så du inte bara blir kär i förhållanden och inte i personen som sagt :P många personer blir just kär i själva par grejen mer än personen de delar par grejen med och går från förhållande till förhållande istället för som sagt hitta nått som håller :P

    SvaraRadera
  18. Mm men jag är det i verkligheten också. Med personer jag känner. Så det har aldrig varit nåt problem att va öppen och snacka med någon när jag möter den irl första gången när man snackat på nätet.Klart krogen inte är det bästa ställen. Men det här är Sverige och där är inte dejter lika accepterat. Skulle jag gå fram till en främling på stan eller ett café skulle jag snabbt vara freakförklarad. Och jag hade antagligen tänkt samma sak om en kille gjort det med mig.

    SvaraRadera
  19. Är det din hjärna som måste tända först på mannen?

    SvaraRadera
  20. Jo exakt. Tror delvis det är mitt problem och det jag försökt komma ifrån under tiden som singel så jag kan vara bekväm och nöjd som singel också. Men jag har också haft långa seriösa förhållanden och det är delvis också ett problem. För det ger en så höga krav. Det är svårt att ge en ev ny kille en ärlig chans när han ska va lika bra/bättre än ens ex som man vart tillsammans med flera år...

    SvaraRadera
  21. Ja lite så är det kanske. Men det kan ju också vara charm, humor etc som gör att man klickar. Dvs vissa ganska ytliga egenskaper, men som inte kan fångas på en bild.

    SvaraRadera
  22. Du tänder på män med självförtroende och intelligens...

    SvaraRadera
  23. Nja kanske det. Det är nog svårt att sätta det i ord. Vissa personer klickar man med, andra inte. Jag vill såklart kunna ha intressanta och givande diskussioner, men jag vill absolut inte ha nån nörd. Han ska va charmig, rolig och kunna dra sjuka skämt och driva med sig själv.

    SvaraRadera
  24. Du letar på felplats...Lund är nördarnas paradis...Den självsäkra mannen du letar efter finns sällan i Lunds korridorer.Men, ska vi?

    SvaraRadera
  25. Jo jag har insett det. Vet inte riktigt om akademiker är min grej heller. Eller ja vissa såklart, men det gör det hela lite svårare.Orättvist att det finns så många snygga, trevliga tjejer. Alla killkompisar hittar tjejer här, men tjejkompisarna är singlar. Finns många fler heta tjejer än det finns heta killar tyvärr

    SvaraRadera
  26. God på dig din gamle rövare

    SvaraRadera
  27. Nördar blir heta senare, med alla sina pengar och maktpositioner.

    SvaraRadera
  28. Nja jag är inte ute efter makt och pengar hos en man. Utbildar mig själv till ett högstatusyrke så jag kommer klara mig ekonomiskt utan en man

    SvaraRadera
  29. Så du är ute efter en sexhingst och roa dig med?

    SvaraRadera
  30. Jo det med tack! Men varför måste det ena utsluta det andra. Jag vill ha ett förhållande med en underbar kille som jag också har bra och spännande sex med!

    SvaraRadera
  31. Ha ha ha!!! Heja norrland!

    SvaraRadera
  32. Du är rak och sexig i dina svar. God Natt du sköna!

    SvaraRadera
  33. jo, jag vet hur det e i lund. Men e man inte student här så kan man glömma o träffa någon eftersom student världen e ju ganska sluten krets så att säga. Nja, du får nog göra som jag. Dra in till malmö då o då o pröva lyckan. :)

    SvaraRadera