1 feb. 2009

Ett chockande samtal från exet *panik*

Hade en hemsk dröm i helgen. Drömde att mitt ex ringde mig (exet med stort E) och jag blev helt ställd och fick panik och kunde inte svara. Men han talade in på min telefonsvarare att han flyttat (vilket jag vet, men kanske inte borde veta) och bla bla och var helt casual och undra om jag ville ses nån dag. Kändes liksom som han menade det helt vänskapligt och bara för att det var kul att ta upp kontakten liksom.


Fick helt panik och visste inte vad jag skulle svara på det. Typ nej jag är inte redo. Jag har inte kommit över dig fast det gått två år. Jag vill verkligen inte dra upp detta på nytt. Vart också helt i chock över att han då hörde av sig och trodde aldrig att han heller skulle vara redo för något sådant. Sedan får man alltid dåligt samvete om den andre helt uppenbart verkar ha gått vidare när man inte själv gjort det. Man skäms för att man inte kommit längre fast man borde.


Jag vet ju verkligen inte hur det gått för honom, men jag inbillar mig att det nog delvis varit lika jobbigt för honom. Har svårt att tro något annat eftersom jag känner honom så väl och kan hela vår historia och om han lyckats gå vidare är jag också övertygad att han aldrig skulle ta upp kontakten och riskera att förstöra allt det man jobbat för liksom. Usch jag var glad när jag vaknade kan jag säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar