4 mars 2012

Summering av senaste månaden

Oj redan en månad sedan sist och ingen som tjatat på mig att jag borde skriva. Kanske behöver den där sparken i röven =P

Händer kanske inte så mycket i mitt liv. Skriver fortfarande examensarbete och tar körlektioner på dagarna och har killen här på kvällarna. Känns som det ultimata kk-förhållandet =P

Vissa tycker vi umgås för mycket eller för mycket som ett par iaf, men jag anser att det är vi själva som sätter gränserna för vad som ingår i vår "affärsuppgörelse". Dessutom är vi ju bra vänner sedan tidigare och det är vi fortfarande och då kan vi ju göra sådant som vi tidigare gjorde ihop med. Äta middag, spela tv-spel osv. Så länge vi är överens om att vi inte är ihop och inte har några förpliktelser gentemot varandra så är det väl skit samma vad vi gör om vi är överens.

Men visst vi har det bra och ibland nästan för bra, men jag känner mig fortfarande trygg i att det funkar bra. Det är så skönt att han är så lätt att ha och göra med. Tror aldrig jag bråkat med honom under de här 3,5 åren. Alltid glad och nära till skratt och inga problem. Tänker på när jag träffade "grannen" 2010 som var helt omöjlig att ha och gör med. Långsint och surade utan att vilja berätta varför och det var bara problem med honom.

Om 10 dagar skall jag lämna in mina jobbansökningar. Nervöst som tusan. Satt och skrev på mitt personliga brev i veckan. Hoppas verkligen jag får jobbet i Karlskrona. Isf börjar jag 1 september och tar nog ledigt i sommar. Hoppas på att bli klar med körkortet till dess. Går framåt. Körde motorväg igår =)

En annan bra grej med killen är att han är träningsnarkoman och ständigt peppar mig. Så senaste 2,5 veckorna har jag gymmat 4 ggr, varit på 2 pass och sprungit 2 rundor. Känns fortfarande vääääldigt långt till formen för Göteborgsvarvet om 2,5 mån så vet inte riktigt hur tusan det ska gå till.

Har hunnit med två Rammsteinkonserter också, Globen och Köpenhamn =) Sittplats i globen. Var helt grymt. Tror jag stod och hoppade nästan oavbrutet hela tiden. Hade sittplats längst ut på en kant så kunde stå upp med gott samvete utan att störa någon. Lika grym show som vanligt, men kanske lite för mycket återanvändning av gamla grejer. Fast det är ju en best off turné. Första halvan körde de bara hit på hit och man höll på och bli galen så bra det var. Andra halvan tycker jag tyvärr var betydligt svagare och där var flera låtar jag hade kunnat vara utan.

4 dagar senare gjorde vi om det i Köpenhamn. Efter att ha kört vilse och letat parkeringsplats i evighet kom vi dit. Riktigt dåligt arrangerat. När man visat biljetten kom man direkt in i hallen/ståplatsscenen där det var sinnessjukt trångt. Man var alltså tvungen att knö sig fram för att komma till garderob och toaletter (som för övrigt bestod av bajamajor..). I garderoben tog de förstås bara danska kontanter och det fanns ingenstans att ta ut sådana då kortmaskinen i baren var trasig. Fanns en bankomat utanför som jag till slut hamnade i och fick ut pengar och blev av med min jacka. Vägrade stå med den i det extremt trånga och varma rummet. Missade dock första låten. Fy satan vad varmt och trångt det var där inne alltså. Hade aldrig varit tillåtet i Sverige, med brandskyddsmyndigheter etc. Tänk då att det är på en konsert med så mycket pyroteknik att man skulle kunna elda upp hela Danmark =P När en kille bakom mig råkade spilla ut öl över min rygg blev jag först sur, men insåg sedan att det var rätt skönt och svalkande ;-) Bästa i Köpenhamn var iaf att jag hamnade nära ljudbåset i mitten och därmed den lilla scen dit bandet kom ut på slutet av spelningen och rev av tre låtar. Coolt att vara så nära. Tog massa bilder.
Något jag lärde mig var också att man aldrig ska köra bil i Köpenhamn, alt skaffa en GPS. Tror aldrig jag varit med om sämre skyltad stad. Det var ett under att vi hittade hem, men det krävdes tre pers i bilen som satt som hökar för att se en miniliten vit skylt som visade vägen till motorvägspåfarten.

Blev en lång text om ingenting det här, men så har det ju inte hänt så mycket värt att skriva om. Men snart drar det som sagt ihop sig med jobbansökning etc. Blir jag kallad på intervju sker dem veckan efter. Snabb anställningsprocess. Så inom en månad lär jag veta om jag fått jobbet eller ej. Nervöst som tusan, men tror jag har bra chanser. Håll tummarna!

PS köpte de andra skorna i förra inlägget. De med fyra olika färger. Så coola! DS

5 kommentarer:

  1. Lite verkar det ändå hända. Låter i alla fall som att du har det bra vilket är kul att läsa =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har det rätt bra även om livet samtidigt är kaos och väldigt lugnt.
      Försöker förtränga detta med examen och att man snart kommer splittras från alla underbara vänner jag fått här de senaste 5 åren =S

      Radera
    2. Kaos med allt som händer med examen/körkort och allt, eller är det något annat särskilt?

      Förstår annars känslan. Visst, å ena sidan finns det ju massor av sätt att bibehålla kontakten i dag, och å andra sidan brukar man ändå tappa kontakten med vissa allteftersom tiden går.

      Förhoppningsvis är det ju ändå starten på något nytt med fler nya spännande kontakter =)

      Radera
    3. Nej, men som sagt mest att det är mycket saker samtidigt. Svårt att prioritera. Mycket tankar.
      - Träna för Göteborgsvarvet
      - Söka jobb till hösten
      - Lägga tid på körning och körkortsteori
      - Bli klar med examensarbete

      Man får se hur det blir helt enkelt. Nya vänner får man förstås, men inte så snabbt att de är så nära så de känner en utan och innan och man kan snacka om allt.

      Radera
  2. Jag är kvar =) Skorna var snygga förresten! Bra köp!

    SvaraRadera