2 juni 2011

Självständig

Insåg precis hur bra jag har det. Med min utbildning kommer jag alltid att vara självständig. För mig en av anledningarna att plugga vidare.

Ligger och kollar på filmen The good girl med Jennifer Aniston. 30-årig kvinna i texas som jobbar i en mataffär utan några som helst ambitioner med en man hon inte längre älskar som bara röker på och är allmänt dum i huvudet. Så träffar hon någon som ger henne en mening med livet och som får henne att vilja lämna honom.

Det jag menar är bara att man är betydligt mer sårbar i sådan situation. Eftersom man är betydligt mer rädd att bli ensam då man troligtvis knappt skulle överleva på en sådan skitlön. Jag gillar inte heller att va ensam, men jag kommer alltid kunna klara mig själv med bra utbildning och lön.

2 kommentarer:

  1. Haha du vet att det är jävligt illa när man kollar på en film med Jennifer Aniston va?

    Och visst var det så att du inte ville skriva vad du pluggar?

    SvaraRadera
  2. Nja den hade ändå fått en 7a på imdb och eftersom jag är ett stort Vännerfan är det inte så konstigt, men den var väl sådär.

    Nej precis ;-)

    SvaraRadera