20 juni 2011

Life in Karlskrona

Jaha vad ska man skriva om idag då. Måste ju tillfredsställa er otåliga läsare =P (läs A-Palle).

Har varit i Karlskrona en vecka nu. Igår invigdes beachkroppen. Ja inte på själva beachen, men var och spelade beach volley. Det är tydligen det som gäller här. Har aldrig spelat, men de andra lärde mig allt =)
Tyvärr lite kallt för att enbart ha bikini, men stod och speglade mig ett bra tag i bikinin innan jag drog på mig 3/4-byxor och linne ovanpå.

Självklart spanat in mina nya kollegor lite grann, men inte direkt sett något av intresse so far. Och de flesta jag snackat med verkar vara sambos så det är väl lika kört som vanligt. Men även om är det kanske lite korkat att stöta på kollegor på ett helt nytt ställe.
Har massa aktiviteter med andra sommarvikarier i alla fall, så det är kul. Bra chans att lära känna andra när man är helt ny på ett ställe.

Blev en hel del shopping på hemmaplan där jag var veckan innan jag åkte hit. Presenter till alla familjemedlemmar som fyllt år, ny resväska och annat mindre upphetsande. Köpte också den rosa kjolen som jag la upp bild på för några veckor sedan =)

Nej får kanske återkomma när jag har något mer spännande att skriva. Något speciellt ni vill jag ska skriva om?

3 kommentarer:

  1. Nej det är inte korkat att stöta på nya kollegor! Kör hårt! Jag har precis börjat på ett nytt/annat jobb och där fanns det allt några stycken värda att nämnas :D

    Klart jag är otålig :) Men du får ta det som en komplimang för att du faktiskt skriver bra och underhållande :)

    SvaraRadera
  2. Japp, jag håller med. I och med att du skriver så bra är det kul att läsa om det mesta faktiskt, kanske med undantag av utpräglade modeinlägg dock :)

    /CH

    SvaraRadera
  3. Självklart tar jag det som en komplimang att det finns de som gillar det jag skriver =)

    Det lustiga är ju att det ffa är killar som verkar vara trogna läsare av min blogg =P Men förvisso är jag kanske lite av en pojkflicka även om jag tror att jag framstår som rätt "tjejig" både i bloggen och verkligheten. Kanske är det just att komma in i en tjejs hjärna som gör det kul att läsa.

    Om det framkommer något riktigt intressant kan jag väl absolut stöta på någon. Imorgon har vi nån slags personal/sommarfest/grillning och när alkohol kommer in i bilden blir det väl alltid lite mer flörtigt.

    Jag tror beach volleyn är min chans att träffa andra heta singlar/arbetskamrater he he. Det är vi som inte är sambos som generellt är mer intresserad av olika sociala/lära känna nytt folk aktiviteter.

    SvaraRadera