22 maj 2011

Snusoskulden är ett minne blott

Berättade aldrig om denna stora händelse som skedde på valborg =P

Jag som alltid tyckt att just snus är så jävla vidrigt och luktar så illa. Nästan så jag hellre skulle ha en kille som rökte än snusade. Iaf skulle jag hellre ta feströka än någon som snusade varje dag. Nu höll ju dock darlingen på med den dumheten. Ja inte när vi träffades utan idioten började igen efter flera år utan *suck* Bara för han flytta hemifrån och börja umgås med de tuffa killarna som snusa eller rökte.. Tönt! Grupptryck är bara för svaga människor...

Jag är faktiskt tönten (i andras ögon) som aldrig tagit ett bloss eller snus. Det busigaste jag gjort i närheten är väl att jag rökt vattenpipa några ggr. Och det tycker jag faktiskt är jäkligt nice. Inte för att jag direkt känner mig påverkad av det (faktiskt inte upplevt någon nicokick) utan mer för att det är socialt. Man sitter en varm kväll i en park och den går runt. Det bubblar lite trevligt..

Så egentligen var det vattenpipa jag var sugen på där på valborg, men lyckades fan i mig inte hitta en jävel (som jag kände) som hade en =( Så min kompis som själv blev av med snusoskulden i höstas lyckades övertala mig om det vore en bra idé att testa. Att det ger en bästa fyllan och värsta kicken. Nåja full i hågen efter flera glas mousserande, cider och vin tänkte jag att hon säkert hade rätt =P Så hon gick till några killar som satt på filten bredvid och frågade om de hade att bjuda, speciellt med tanke på att det ju var i ett gott syfte till mig som aldrig testat innan ;-)

Något tvekande satt jag där med min Göteborgs rapé portion i handen. Kände snabbt den vidriga lukten men la bestämt in den trots allt. Nåt vidare bra gick det inte. Bara såg framför mig hur dum jag såg ut. Kompisen såg till att peta in den ordentligt så jag skulle se ut som en riktig bondlurk =P Kände väl inte direkt mycket och fortsatte dricka och 20 min senare när vi hamnat i en svettig icakö för att köpa en engångsgrill insåg jag att det börja snurra till rejält. Har man dessutom så mkt alkohol i kroppen, lite lagom uttorkad kan jag säga att den tog fint.

Kan väl inte säga att det var min bästa fylla direkt, men nu har jag testat och det var helt ok. Vanesnusare blir jag aldrig, men visst det skulle kunna hända igen på fyllan som en lite galen grej liksom =)

End of the story av hur Marion blev av med snusoskulden

4 kommentarer:

  1. Nej fy fan Marion. Snusande människor är så jävla äckligt. Fattar inte hur folk kan vara ihop med såna som snusar :p

    SvaraRadera
  2. Din smiley antyder att du kanske själv är ett sådant äckel =P

    SvaraRadera
  3. Haha nejdå, är det något jag missbrukar så är det väl smileys, och en del alkohol när jag känner för det, och tacos, och ibland godis, men annars är det lugnt =)

    SvaraRadera
  4. Skönt! Snus är äckligt och man slänger verkligen massa pengar i sjön. Ogillar missbruk/beroenden generellt. Därför jag t.ex inte dricker kaffe. Så fastnar jag istället för shopping/klänningar *suck*

    SvaraRadera