26 sep. 2010

Kärt barn har många namn

Jag har egentligen aldrig haft något smeknamn av vänner och så. Kanske beror det på att man har ett såpass kort och enkelt namn att man inte behöver fixa till det. Eller så beror det på att det mest är de häftiga, populära som har smeknamn.


Nåväl av pojkvännerna har man ju alltid nån slags smeknamn. Sen kan det ju vara mer standardsaker och vissa mer speciella. Jag minns dem iaf alla och har olika minnen kopplade till dem.


Pojkvän 1(H): Ängeln. Av honom fick jag ett halsband med en ängel som jag hade varje dag de månaderna vi var ihop.
Pojkvän 2(M): Blårandiga faran. Egentligen hade han inte så mycket smeknamn på mig, men om nåt var det detta efter min favoritmössa och mitt galna jag, I guess.
Pojkvän 3(den mest betydelsefulla i mitt liv. Var han mitt förra inlägg handlade om): Min pusselbit. Något som bara blev en självklarhet så som våra liv flätats samman under så många år. Med andra ord uttrycka känslan att vara skapta för varandra.
Pojkvän 4(J): Sessan. Och nog blev man behandlad som en prinsessa av honom.
Pojkvän 5(a.k.a. Darlingen): Hjärtat. Kanske inte så originellt, men jag älskade känslan avtrygghet och kärlek det gav.


Btw när jag ändå skriver om exen insåg jag härom dan att jag aldrig haft en pojkvän som varit yngre än 18. Mina första var ju 2,5 resp 4 år äldre.

2 kommentarer:

  1. Haha du får gå ut o ragga lammkött nurå! :D

    SvaraRadera
  2. Ha ha nu var det kanske inte riktigt det jag försökte komma fram till. Jag vill absolut inte ha någon under 18 nu! Mer att man kanske missat/hoppas över den där tidigaste delen av tonåren tillsammans med en kille. Kanske en tanke som kom upp då båda mina småsystrar (14 och 16) skaffat pojkvän.

    SvaraRadera