27 jan. 2011

Spännande främling

Ny termin, nytt liv. Nejdå men allt flyter på fint so far. Just nu är jag lite inne i att försöka bli av med några extra kg så har försökt ta bort alla socker och onödiga kallorier 10 dagar. Var sjukt jobbigt första dagarna. Speciellt när man sitter på föreläsningar och folk köpt bullar i pausen etc. Men det går rätt bra nu. Ska försöka komma igång med träningen också. Köpt hem vid fiberpasta också. Vet inte om det gör någon skillnad men den har ju bättre GI-värde iaf och fullkornspasta tycker jag är för äckligt så detta var en bra kompromiss.


 


Det som däremot hänt som är lite spännande är att en kille maila mig på fb i helgen. Nu brukar jag faktiskt aldrig svara på sånt. De flesta är ju utlänningar eller skriver typ bara och vill ha ens nr typ. Iaf jag tyckte han såg bra ut på bilden och mitt "kärleksliv" är ju för närvarande stendött så jag tänkte what the heck så jag svarade nåt casual. Så forts vi maila fram och tillbaka och blev allt längre och längre medd.


Kom fram att han är 27, hantverkare och bor i Malmö. So far so good. Och det hela forts även på måndagskvällen med massa medd. Jäkligt trevlig faktiskt. Fast jag blir alltid så nojig och tänker att något fel måste det ju vara på honom om han tar kontakt med mig sådär. Hur många andra gör han inte likadant med då. Så vitt jag vet har vi ju inga gemensamma vänner eller nåt. Wierd.


Vanligtvis brukar ju dock liknande kontakter snabbt leda till att de bara vill prata sex, vill ha ens msn/telefonnr och bestämma träff. Vilket inte alls varit fallet denna gång.


För 2,5 år sedan lärde jag ju känna en kille på liknande sätt och tyckte vi klicka bra så vi träffades ju ganska snabbt jag ville se om vi klickade i verkligheten innan man förstorade upp det hela. Det gjorde vi inte alls och jag kände mig inte alls attraherad av honom. Är liksom rädd att samma sak ska hända igen. Fast å andra sidan är det väl bra att veta det rätt snabbt isf.


Har inte velat skriva något ännu för jag vet hur jag brukar förstora upp saker, men nu har vi ju haft kontakt här varje dag. Och fortf känns det jäkligt bra. Verkar väldigt vetig och sånt. Har inte pratat ännu om att ses, men vi får väl se. Det kan mycket väl hända att det blir så. Lite spänning i vardagen hade inte varit fel!

4 kommentarer:

  1. Ååh, vad skrev han när han mailade dig? :D

    SvaraRadera
  2. I första skrev han: Hur är det med en tjej som dig där?Det kändes ganska standard, men som sagt om jag inte tyckte han va snygg hade jag knappast svarat :P

    SvaraRadera
  3. Aha ok, nä jag tänkte väl :)

    SvaraRadera
  4. Ytlig? Javisst! =)

    SvaraRadera