10 jan. 2011

Lite nervöst men glad

Men vad fan! Jag skrev ju världens längsta kommentar till förra inlägget i mobilen igår ju som inte verkar kommit fram. Argh!! Bestämmer mig därför för att göra det till ett nytt inlägg.


Att jag inte känner  att det var så stor grej att resa ensam beror nog på att min bästa kompis åkt själv till både Indien och USA och hon är betydligt mindre och blondare än mig ;-)


Men lite orolig är jag. Om man inte får titta männen i ögonen. Får dra ner på min slampighet ;-) Och lite orolig när man går ensam i små gränder, på kvällar och typ ta en taxi själv. Om man tar taxi för att slippa gå i mörkret och ändå känner att man blir ensam med en man på ett väldigt utelämnande sätt.


Hann ju inte fundera så mycket på de sakerna eftersom resan blev så snabbt bestämd. Har bokat hotell nu och klarade den muntliga tentan idag *lycka*. Håller på och packar nu.


Det lustiga är att det jag tycker är värst med att resa ensam är mer vad andra tycker. Tycker alltid det är jobbigt även här hemma att t.ex. äta ensam. Så om jag har en lång shoppingdag på stan och behöver en fika ser jag till att göra det snabbt och så det ser ut som jag har bråttom och att det var mitt enda alt att få i mig något snabbt. Lider lite av tanken att sitta själv på en restaurang och försöka njuta av maten i rädslan för att andra ska tycka synd om mig som nån enstöring.


Flygbussen går om 1,5 h. Alltid panik och obehag över att glömma något viktigt. Passet har jag iaf. Tänk på mig inatt när jag spenderar natten på Arlanda *suck* Planet går kl 6 så kändes meningslöst att åka hem till någon och sova emellan.

4 kommentarer:

  1. Meh, jag brukar ju jobba ute vid arlanda :D Vi kan hänga lite om du vill :D

    SvaraRadera
  2. Aha! Jag är på sky city och har tråkigt. Satt och lyssnade på 4 st 20-åringars diskussion om tjejer. Ena killen frågade de andra vad han skulle skriva i ett sms till en tjej. Jag började le, vilket killkompisarna såg och började skratta och hintade åt sin vän. Jag bad om ursäkt och sa att jag tyckte bara det var så kul att höra att även killar kan sitta och diskutera formuleringar i sms. Han blev lite generad sedan frågade han vad jag som tjej tyckte. Och när han fick svar frågade han vad han skulle svara osv. Hörde hur han berätta om den här tjejen för kompisarna. Tydligen var hon äldre och han hade fått slingra sig ur frågan var han bodde (eftersom han bodde hemma). Ha ha ha ha. Jag älskar att tjuvlyssna på såna saker.

    SvaraRadera
  3. Hahahaha :D Roligt. Du kan ju alltid gå in på mcdonalds där vid sky city och säga hej till mitt nuvarande projekt :D En ganska snygg blond tjej, wooho :D:D

    SvaraRadera
  4. jo men Mcdonalds var ju anda bara oppet 07-23... jag var pa arlanda 21-06...

    SvaraRadera