10 dec. 2009

Resultatet efter min lilla skönhetsoperation..

skall jag få imorgon :P


Dvs jag skall gå till distrikssköterskan och plocka bort de tre stygnen jag har i mitt bröst efter att ha tagit bort ett födelsemärke. Frågan är iofs om jag blev skönare av det hela, men jag inbillar mig att jag kanske fått ett litet bröstlyft i ett ha ha.


Darlingen var med mig förra måndagen när jag låg där spänd på britsen. Han såg väl inte helt opåverkad ut när de tog fram skalpellen och började skära i mitt bröst...


Men skönt att ha det borta iaf. Tog bort ett litet på armen också, men till det behövdes inga stygn. Kul att se hur båda blev imorn och sedan är det bara att vänta ytterligare 1-2 veckor tills jag får svar på om leverfläckarna var benigna eller ej. Läkaren verkade iaf inte speciellt oroad när hon såg mina märken. Skönt.

2 kommentarer:

  1. ha,ha ett litet lyft kanske det blev ..men var det stora leverfläckar då? eller varför tog dom bort dom?

    SvaraRadera
  2. Jag har solkänslig hud, blir lätt röd och har rätt mycket leverfläckar och har aldrig kollat igenom dem och tyckte det var dags. Sedan var det speciellt 3 st som jag funderat mer på och vi valde att ta bort två. Det på armen var kanske 3 mm stort, men med en lite mörkare fläck inuti och det på bröstet var väl nästan 0,5-1 cm stort med ett mörkare mittparti, något som man ju ska vara uppmärksam på om de är tvåfärgade. Har haft koll på det flera år så att det inte vuxit eller förändrats, men känns ändå skönt att få bort det. Även om det inte är några cancerceller i det nu kan det ju bli med tiden tänker jag.

    SvaraRadera