9 dec. 2009

Bra start på dagen! Shopping gör en flicka glad (eller iaf gladare)

Dagen eller kanske tom natten började bra genom att jag fick ett lååångt sms från darlingen. Nästan i klass med de jag brukar skriva till honom när jag vill prata av mig om något.


Han skrev att han kände att han behövde tid för sig själv för att få längta och sakna mig lite och att hösten varit så intensiv och mycket omkring honom att han knappt fått göra det utan våra samtal har blivit mycket utav en rutin. Och att de problemen som uppdagats nu fått honom att fundera på vår relation. Samtidigt som han ändå trivs så bra när vi är tillsammans och att han gärna lever i nuet och njuter av det som får honom att må bra. Han summerade det hela med att han lite vill ha en nystart att få längta och att vi har mycket problem att ta itu med och att han ville jag skulle veta nåt av vad han tänkte eftersom han förstod att det var svårt att inte veta någonting och bara vänta en vecka.


Det hela ingav mig iaf en del hopp om lördagen och att det kanske låter som att han vill jobba på det där. Så jag svarade bara att jag läst så han visste och att jag skulle låta honom vara ifred. Kunde sova bättre och drömma lite trevligare drömmar inatt om honom.


På morgonen hade jag fått mail från kursledningen att jag trots allt klarat tentan i måndags. Var ganska säker på att jag nog failat iaf 1 moment av 11, vilket inte hade varit hela världen att göra om en enstaka grej. Så det gav mig ännu mer självförtroende inför fredagen att jag är en jävel på att prestera under press och i min framtida karriär att jag kan vara professionell oavsett vad som rör sig inne i skallen på mig.


Och nu har jag spontanshoppat skor. Har spanat länge på dessa, men ja kanske tyckt de var lite dyra och att det är svårt att shoppa skor på nätet, men idag tyckte jag att jag förtjänade dem och att det får bära eller brista. Tyvärr fanns de inte i min storlek i någon svensk butik så jag fick beställa från England. Men 500 SEK inkl frakt är ju inte farligt alls, mest synd om de inte passar bara. Men det här är väl så mycket mig det kan bli. Babyrosa och allt :Drosapumps.gif


Sammantaget en bra start på dagen. Nu behöver jag bara lite eld i baken för att komma igång med tentaplugget. Fick iaf lite gjort igår, pluggade nog 3-4 h sammanlagt. Idag skall det bli mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar