8 dec. 2009

Det stora bråket - we are on a break

Allting utmynnade till slut i att han ringde mig vid 23 i söndags kväll. Jag hade väntat hela dagen på att han skulle höra av sig som han lovat. Jag borde tentapluggat till måndagens tenta, men det var tyvärr stört omöjligt när jag var så orolig inför vad som komma skulle. Hade själv försökt ta saken i egna händer och ringt honom, men då var hans mobil avstängd.. så det var ju bara att sitta och vänta.


Efter 5 h bråk kände han sig osäker på om han trodde att våra problem var möjliga att lösa och tyckte vi skulle ta en paus. Jag blev förstås förkrossad, men ville inte heller provocera fram något annat. Jag vill ju ta tag i saker och jobba på dem eftersom jag ändå kommit fram till att jag tycker om honom så mycket att det är värt att göra det.


Så nu sitter jag och väntar på att han ska fåt tid att tänka och höra av sig på lördag. Lagom kul när man har tenta på fredag. Tentan igår gick nog rätt bra trots allt. Jag vet att jag är duktig att prestera under press så jag är inte så supernervös för fredagens tenta heller.


Men fan vad det är drygt att bara sitta och vänta. Med mitt kontrollbehov är det stört omöjligt. När man bråkat i flera h och försöker lösa saker blir det till sist att man bara gräver sig längre och längre ner i skiten av att försöka förklarar hur man menar. Och till sist vet jag inte ens vad han har för bild av mig och mina åsikter. Utifrån den skall han sedan grunda sitt slutgiltiga beslut och det känns inte rätt. Det gör mig rädd att inte vet vad jag gett honom för bild, att inte kunna påverka och försvara mig när han tänker konstigt.


Idag var jag t.o.m. patetisk nog att skicka iväg ett medd till Elle´s astrolog för att fråga om hon trodde vårt bråk skulle lösa sig. Ha ha! Skratta ni åt min misär. Jag bjuder på det. Säger hon något bra tänker jag ta det positivt. Om inte så är det bara astro-bluff och båg I guess :P


Ska försöka skriva ett till inlägg och förklara mer exakt vad vi egentligen bråkade om och vad som är problemet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar