20 jan. 2012

Det går bra nu =)

Känner mig allmänt strålande och tillfreds med livet. Just nu är det rätt bra helt enkelt!

- Varit ut på veckans andra löptur. Ja det gick inte snabbt, men känner mig duktig och kändes lite lättare än när jag sprang i tisdags.
- Andra körlektionen på körskolan igår gick riktigt bra. Fortfarande massa att jobba på, men jag gillar känslan av att det känns som det går framåt och man lär sig nya saker.
- Dagens avsnitt av Big Bang Theory var grymt och i den riktningen jag hoppats =)
- Fredrik Lindström vann sin första VC-tävling i sprint!!
- Jag skall på teater ikväll =) Prins Charles känsla. Blir öl/drink efteråt.
- CSN har kommit in på kontot. 13k sitter inte fel.
- Ordnat praktik i Karlskrona 4 veckor under våren för att öka mina chanser att få jobb där som jag kommer söka om 1-2 mån.
- Om en månad skall jag se Rammstein x 2!! Först Stockholm och sedan Köpenhamn =)
- Min nya KK längtar efter min kropp och skriver varje dag hur mycket han vill slicka mig =P (tyvärr blev hans morfar sjuk i veckan så har inte träffats sen måndag kväll)
- Jag tar examen 1 juni!!!

Det som saknas är:
- Resultaten från tentorna jag skrev förra veckan
- Motivation att komma igång med examensarbetet
- En pojkvän

Nu sitter jag och lyssnar på musik på hög volym och ler för mig själv =). Nyduschad, sminkad och snygg. Ikväll glider snygga stövlarna på!


I övrigt skenar tankarna iväg. På kvällarna tittar jag på mina billiga lägenheter i Karlskrona om jag skulle flytta dit. Gillar att man kan få en stor fräsch 2a för 500.000 där =P Kollar på söta kattungar. Är ganska sugen på att skaffa en sådan om jag flyttar till större.
En sak jag alltid tänkt köpa på min första lön som färdig ****** är en Laminofotölj =)

5 kommentarer:

  1. "Ordnat praktik i Karlskrona 4 veckor under våren för att öka mina chanser att få jobb där som jag kommer söka om 1-2 mån."

    Innebär det att du har en specifik arbetsplats i åtanke eller är det inom ett område, alltså snarare en typ av jobb oavsett ställe?

    SvaraRadera
  2. He he vill ju inte säga för mycket för att kunna vara åtminstone lite anonym även om en med lite detektivsinne borde listat ut både var jag bor och vad jag pluggar vid det här laget =P

    Men ja det är ett specifikt jobb på en specifik arbetsplats =P

    SvaraRadera
  3. Vill minnas du har skrivit sådär förut och.. jag vet då inte vart du bor. Jag skulle kunna gissa, men mest bara på att du skrivit att det är en studentstad... Men du svarade ju på frågan oavsett ;)

    SvaraRadera
  4. Jag kanske är en bättre detektiv än dig då =P
    Var jag bor är det nog flera läsare som listat ut vid det här laget, men tycker även utbildning inte vore så svårt att gissa =P

    SvaraRadera
  5. Nu tycker jag inte du ska för kaxig när det gäller att lista ut just dina egna ledtrådar och din egen hemvist ;)
    Men det finns säkert läsare som har gjort det, men jag har då ingen aning om vad det är för ledtrådar som kan leda till rätt ort. Utbildning kan jag hålla med om mer isåfall, men där tycker jag även att det runt om i landet kan finnas 10 olika namn på ungefär samma utbildning... bara det att det ska låta fint och lite unikt på varje ställe ;)

    SvaraRadera