19 nov. 2008

Mitt liv är i KRIS

*snyft* min dator dog igår. Har dock underbara vänner och korridorare som alla försökt hjälpa mig, men hittills har tyvärr ingenting hjälpt. Tror jag ska ringa service imorn och se om de kan hjälpa mig. Har fått låna en dator av en kompis nu (så snällt va!?) Så nu har jag iaf tillgång till internet och sådär och det är ju det mest primära de närmsta veckorna eller sådär om jag tvingas lämna in datorn. Just nu är jag mest rädd att det är fel på hårddisken och att jag kommer bli av med bilder, filer etc.

Ja jag vet att jag är en idiot som ej har back up. Det ironiska är att jag önskat mig en extern hårddisk i födelsedagspresent nu som jag tänkte göra backup på + ha som lednaddningsutrymme förstås. Dock är det 11 dagar kvar til födelsedagen så detta kom tyvärr lite tidigt. Annars hade jag inte tyckt det var så jobbigt att behöva installera om windows eller så.

Nu ska jag försöka sova iaf. Har suttit 2-3 h med detta nu och fler timmar igår och på förmiddagen. För mig som datornörd :P slår detta väldigt tungt liksom. Men men livet går vidare. Jag som vart så glad den senaste tiden så ska detta paja och jag blir helt nipprig. Har trots nervositet lyckats plugga flera timmar idag, städa, bakat brödbullar och gjort paj till middag :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar