14 nov. 2008

Det lönar sig att klaga

De senaste dagarna har jag faktiskt tjänat rätt mycket pengar på att klaga. När jag åkte från Sthlm för några veckor sedan fick vi åka intercity istället för x2000 och blev nästan 2 h sena + att jag då inte hade tillgång till eluttag och ej kunde jobba med datorn som planerat. Nu i veckan (efter surt mail) fick jag en värdecheck från sj på nästan 500 kr.


Jag älskar popcorn och brukar vanligtvis köpa olw, men i somras vart det estrella och har haft problem med alla 3 påsarna i paketet så jag skickade ett surt mail att popcornen inte poppa som de skulle nu för några veckor sedan. Idag fick jag en värdecheck. Förvisso bara på 25 kr, men rätt ska vara rätt. Det var ju alltid nåt.


I onsdags i Sthlm hittade jag en supersöt klänning på cubus. Jag såg att den hade hällor för avtagbara band, men inga band verkade finnas så jag frågade personalen som kollade upp att det skulle finnas, men ingen av deras klänningar i butiken hade det. Jag frågade då om jag kunde få nedatt pris och fick då klänningen för 299 istället för 399!! Trodde typ de skulle dra 10% för det har hänt innan om jag tex klagat på sminkmärken och andra småsaker he he.


Hi hi så ja ibland lönar det sig faktiskt att vara en bitch och klaga :D

2 kommentarer:

  1. You go girl! Det har sina fördelar att vara en bitch!

    SvaraRadera
  2. He he ja verkligen. Inte för att jag brukar vara bitch annars, men när det kommer till sådant tycker jag att rätt ska vara rätt. I affärer kan jag nog vara riktigt jävlig ibland :P

    SvaraRadera