1 aug. 2012

Körkort och samvetskval

I did it!! Andra försöket i Malmö gick vägen =) Tyckte jag gjorde massa misstag och trodde aldrig jag skulle bli godkänd, men denna gubben var snällare så nu är jag stolt körkortsägare sedan drygt en vecka =)

Umgåtts med familj och vänner senaste veckorna som nu åkt hem. Kvar på landet 1-2 veckor till tänkte jag. Planerar inredning i nya lägenheten för fullt. Långa nätter på ikea.se etc.

Sötnosen kom hit igår med wienerbröd och en klänning jag pekat ut =) Han vet hur man ska få Marion på fall. Därefter slickade han mig till två härliga orgasmer så kan inte klaga =P Inte träffats på nästan två veckor och blev bara en kort visit, men han kommer troligtvis tillbaka i helgen.


Ärligt talat hade jag halvt beslutat mig för att avsluta det hela. Han fick besked i måndags att han ej får jobbet han trodde han skulle få i Karlskrona nu utan tidigast i januari och blir kvar i skåne till dess troligtvis. Med tanke på att det inte känns hundra och känslorna inte finns där som de borde känns det lite meningslöst att fortsätta ses. Men nu får jag ju dåligt samvete när han köpt en klänning för 500 spänn till mig =S

Vi snackade lite om det hela för några dagar sedan och jag sa öppet att jag känner mig rätt osäker och inte känner vad jag önskat även om jag gillar att vara med honom och han har många bra sidor och egenskaper. Han sa att han också gillar att vara med mig, men att han inte heller visste riktigt och behövde träffa mig mer för att reda ut det. Klänningen hade han för övrigt beställt för innan vi träffades senast för 2 veckor sedan. Skönt att veta att vi ligger på samma nivå iaf så jag inte behöver ha dåligt samvete i fråga om att såra känslor och så. Hade väldigt mysigt nu senaste dygnet så lika bra att fortsätta njuta medan man kan.

10 kommentarer:

  1. Gratulerar! Är bil nästa steg på önskelistan?

    /CH

    SvaraRadera
  2. Tackar!
    Ingen som vill kommentera vad jag ska göra med killen??

    Min mamma har precis köpt ny bil och bilhandlaren ville inte befatta sig med den gamla så jag har den tills vidare 1-2 mån sedan ska den säljas. Känner inte att jag har något stort behov av en bil och eftersom den trots allt kostar flera hundra kr i månaden oavsett om jag använder den eller ej känns det inte värt det. Mer ekonomiskt att hyra bil vid behov, men nu så här vid flytten så lär jag behöva åka till ikea, storhandla på ica etc. Ångrar jag mig får jag köpa den billigt av mamma.

    SvaraRadera
  3. Angående killen tycker jag du ska skippa honom. Känns det inte helt rätt från början blir det sällan det senare heller, tyvärr. Jag tycker du ska få sväva på dina moln!

    /CH

    SvaraRadera
  4. Jag saknar molnen. Var så längesen jag var kär =(

    Men nej jag ser inget långsiktigt i det hela och med tanke på att sexet inte riktigt fungerar och han bor 2 h från karlskrona är ju inte KK aktuellt heller. Man får nog bara passa på och mysa och ha det trevligt ihop nu när man kan. Vi har ju ändå pratat om var vi står så känner mig inte orolig för att såra honom. En sommarfling typ =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får ha ögonen öppna efter intressanta kollegor nu när arbetet börjar :)

      /CH

      Radera
    2. Det ska jag absolut ha. Dock verkar de flesta vara ihop med varandra redan, men det kanske finns hopp =P

      Radera
  5. Först och främst grattis till körkortet!

    Jag snubblar in här ett par veckor senare men.. ;)

    Ang killen kanske du redan har agerat bestämt dig men, i slutändan är det ju bara du själv som vet hur det känns, men känns det inte rätt så kanske det är lika bra att gå vidare och ta sikte någon annanstans. Jag förespråkar själv att man ska ge saker både en och två och tre chanser men, till slut är det väl bara att inse att det helt enkelt inte var rätt.

    Samvetet kring det där med klänningen får man helt enkelt försöka förbise. Att vänta på perfekta lägen för att leverera tråkiga nyheter är egentligen i mång och mycket att skjuta sig själv i foten, att dra ut på något. Och som sagt, det måste ju inte sluta i kaos, kanske förstår han bara läget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar!
      Bättre sent än aldrig och jag har ju inte varit så frekvent här inne heller så du är förlåten ;)

      Jepp killen är ett avslutat kapitel. Vi "gjorde slut" för en vecka sen. Gemensamt beslut att inte fortsätta ses då det inte funkat hundra mellan oss, mycket pga sexet. Och ja jag kan väl inte påstå att jag såg någon framtid med honom iaf av flera orsaker.
      Det kändes tråkigt då vi ändå haft väldigt mysigt och roligt ihop, men när jag ser tillbaka på det var det allra bäst första 2 veckorna och sedan har det bara gått utför tyvärr =( Vi skildes absolut åt som vänner och kommer nog forts ha lite kontakt. Känns lite tomt nu bara när vi ändå träffats i nästan 6 veckor.

      Så som det avslutades nu känns det inte jobbigt med klänningen heller. Inte uppfattat det som jag sårat honom eller att han känt sig utnyttjad och han ser på mig som en bra tjej.

      Radera
  6. Vad sägs om en första-veckan-på-jobbet-update?

    /CH

    SvaraRadera