4 apr. 2008

Avgörande beslut

Tror jag precis kommit fram till ett mycket viktigt och avgörande beslut och det känns sjukt bra! Var hos min psykologsköterska idag och vi pratade delvis om vad jag skulle göra i sommar och att jag var tvungen att ta beslut snart, jobben tar slut osv. Jag sa att innan jag söker jobb måste jag veta vad jag vill. Om jag vill åka till Kalifornien med mina vänner eller något annat så jag vet hur mycket pengar jag vill dra in.


Efter en del beräkningar och funderingar har jag kommit fram till att jag med hjälp av skatteåterbäring och studiebidrag kan gå runt över sommaren utan att jobba eftersom jag inte betalar hyra de tre månaderna. Det känns som ett grymt bra beslut och något jag verkligen vill göra. Jag kommer vara helt fri och ha hur mycket tid som helst att göra precis det jag vill. Ta det lugnt, slappa och hitta mig själv typ. Det är detta jag behöver!


Kan vara här några veckor, på landet några veckor, hemma hos mamma några veckor osv. Är jag där kan jag dessutom äta gratis, hjälpa till lite hemma utan att känna någon stress, dona på landet osv. Några kompisar kommer vara kvar här i sommar så att jag kan umgås med dem. Kommer ej vara ensam och har jag tråkigt åker jag bara hem några veckor. Fan detta känns så bra! Hela den här veckan har känts bra och nu känner jag mig ännu mer pepp. Ska plugga hårt resten av terminen och sedan ta behövligt LOV!

4 kommentarer:

  1. men gumman, dett är så härligt att höra! jag hade tagit e x a k t samma beslut som dig så jag stöttar dig till 100 %. DU kommer först, DIN hälsa kommer först. helt rätt beslut av det och det är härligt att höra att du har något som driver dig!KRAMAR!!

    SvaraRadera
  2. Åh! Så härligt det låter :-) Jag önskade att jag också kunde göra så. Jag hade planer på det för några år sedan men ja,töntigt nog är jag ett maskrosbarn och sociala förstörde mina planer och drömmar. idag har jag bara ångest över mitt liv. Skitsamma! Jag blir så glad när någon får chansen att finna sig själv :-) Varma kramar til dig!

    SvaraRadera
  3. Tack för stödet!Det känns sjukt bra just nu. Slipper ha ångest över att jag måste sitta och leta jobb nu och va desperat och ta något jobb på äldreboende igen som jag egentligen inte vill. Har inte tid och ork att leta jobb nu liksom. Detta blir bäst på alla sätt!Kramar tillbaks :P

    SvaraRadera
  4. Ja visst gör det! Jag hoppas att detta kommer leda till något gott!Ledsen att det aldrig blev så för dig. Kanske får du chansen igen någon dag! Ta den då! Tack för dina snälla tankar iaf!Kramar

    SvaraRadera